Відповіді на запитання “прямих” та “гарячих” ліній

“Гаряча лінія” з начальником відділу освіти Повойко І.О.

Протягом серпня 2015 року у відділі освіти районної державної адміністрації проходила «гаряча лінія» з начальником відділу освіти І.О.Повойко, на яку зателефонували жителі району з питань:

1. Чи потрібні в районі педагогічні фахівці. Якщо так, то з якої галузі?

У навчальних закладах району не вистачає фахівців англійської мови, музичного мистецтва та дошкільної освіти.

2. Чи всі навчальні заклади району готові до осінньо-зимового періоду 2015-2016 років?

Так, навчальні заклади в цілому готові до осінньо-зимового періоду. Завозиться вугілля. Навчальні заклади провели відповідну роботу щодо утеплення вікон, дверей та приміщень в цілому.


Під час «прямої лінії» з начальником відділу освіти районної державної адміністрації І.О.Повойко, яка відбулася 20 травня в редакції газети «Маяк», жителів міста Богодухова цікавили питання:

1. Чи впливають оцінки за державну підсумкову атестацію на підсумкову оцінку випускників?

Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію, затвердженого наказом Міністерства науки і освіти України від 30.12.2014 №1547, результати атестації не враховуються при виставленні річних оцінок з предметів, з яких учень проходить атестацію. Тому оцінки записуються в окремі колонки в шкільній документації.

Крім того, хочу зазначити, що для учнів 11-х класів державна підсумкова атестація проводиться за формою зовнішнього незалежного оцінювання відповідно до нормативних документів Міністерства науки і освіти України. У цьому навчальному році таким чином було визначено два предмети: українську мову, математику (або історію України).

2. А якщо дитина була відсутня під час проведення державної підсумкової атестації з певних причин?

Якщо дитина хворіла та має відповідну довідку, то за рішенням педагогічної ради та на виконання наказу керівника закладу, їй надається право пройти державну підсумкову атестацію в інші терміни. Це стосується також тих випадків, коли випускники не з’явилися на екзамени з поважних причин та мають відповідні документи (довідки, постанови, рішення тощо).

У окремих випадках можливе проходження державної підсумкової атестації достроково.


Під час «прямої лінії» з начальником відділу освіти районної державної адміністрації І.О.Повойко, яка відбулася 07 лютого в редакції газети «Маяк», жителів міста Богодухова цікавили питання:

1. Яким чином можуть зареєструватися випускники минулих років?
Випускники минулих років, учні (слухачі, студенти) професійно-технічних, вищих навчальних закладів) самостійно або за допомогою пунктів реєстрації формують комплект реєстраційних документів, а саме: реєстраційну картку, копію документа, що посвідчує особу, копію документа про повну загальну середню освіту (або довідку з місця навчання, що підтверджує здобуття в поточному навчальному році повної загальної середньої освіти), інші документи у разі потреби (копію свідоцтва про зміну імені, свідоцтва про шлюб, свідоцтва про розірвання шлюбу – для осіб, у документах яких є розбіжності в персональних даних, копію нотаріально засвідченого перекладу українською мовою документів, наданих для реєстрації (для осіб, які подають документи, оформлені іноземною мовою).
Слід зазначити, що комплект реєстраційних документів надсилають рекомендованим листом у встановлені строки (дата визначається за відтиском штемпеля відправлення на поштовому конверті) до Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти.

2. Де можна дізнатися про пункти реєстрації та графік їх роботи для проходження ЗНО – 2017 року?
Перелік пунктів реєстрації та графік їх роботи буде розміщено на сайтах Українського центру оцінювання якості освіти та Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти.

3. Чи може учасник зовнішнього незалежного оцінювання внести зміни до реєстраційних даних?
Так, звичайно, учасник зовнішнього незалежного оцінювання може внести зміни до реєстраційних даних, здійснивши перереєстрацію (до 31.03.2017) та надіслати до Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти новий комплект реєстраційних документів та отриманий раніше Сертифікат, що анулюється.


1. Як здійснюється зарахування дітей з особливими освітніми потребами в навчальний заклад?

Хоча будь-який навчальний заклад може й повинен бути інклюзивним, в Україні сьогодні все ще відбувається перехідний період до інклюзії, що передбачає відповідний процес відкриття інклюзивних класів у навчальному закладі. Рішення про утворення класів з інклюзивним навчанням приймається керівником загальноосвітнього навчального закладу.

Зарахування дітей з особливими освітніми потребами до загальноосвітнього навчального закладу здійснюється  відповідно до висновку (рекомендацій) психолого-медико-педагогічної консультації. Діагностичне обстеження дітей спеціалістами психолого-медико-педагогічної консультації здійснюється у присутності батьків (осіб, які їх замінюють) за наявності таких документів, як заява батьків (осіб, які їх замінюють), копія свідоцтва про народження дитини, результати попереднього обстеження дитини лікарями (картка стану здоров’я і розвитку дитини), яку можна отримати у районному методичному кабінеті при відділі освіти районної державної адміністрації, за наявності надаються зразки робіт дитини – зошити рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнки, а також письмової згоди батьків або осіб, які їх замінюють, про надання дозволу на обробку персональних даних дитини, отриманих у процесі психолого-педагогічного вивчення.

За результатами психолого-медико-педагогічної комісії  надається висновок (рекомендації) щодо вибору для дитини навчальної програми. Висновок ПМПК є підставою для направлення дітей на навчання в інклюзивних класах (групах) загальноосвітніх навчальних закладів.

Додатково:

Обстеження дітей на базі ПМПК проводиться за попереднім записом за контактним     телефоном    (05758) 392-01-63. ПМПК знаходиться   за адресою: м. Харків, вул. Межлаука, 10/5, електронна адреса: pr.opmpk@internatkh.org.ua