Відповіді на запитання “прямих” та “гарячих” ліній

“Гаряча лінія” з начальником відділу освіти Повойко І.О.

Протягом серпня 2015 року у відділі освіти районної державної адміністрації проходила «гаряча лінія» з начальником відділу освіти І.О.Повойко, на яку зателефонували жителі району з питань:

1. Чи потрібні в районі педагогічні фахівці. Якщо так, то з якої галузі?

У навчальних закладах району не вистачає фахівців англійської мови, музичного мистецтва та дошкільної освіти.

2. Чи всі навчальні заклади району готові до осінньо-зимового періоду 2015-2016 років?

Так, навчальні заклади в цілому готові до осінньо-зимового періоду. Завозиться вугілля. Навчальні заклади провели відповідну роботу щодо утеплення вікон, дверей та приміщень в цілому.


Під час «прямої лінії» з начальником відділу освіти районної державної адміністрації І.О.Повойко, яка відбулася 20 травня в редакції газети «Маяк», жителів міста Богодухова цікавили питання:

1. Чи впливають оцінки за державну підсумкову атестацію на підсумкову оцінку випускників?

Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію, затвердженого наказом Міністерства науки і освіти України від 30.12.2014 №1547, результати атестації не враховуються при виставленні річних оцінок з предметів, з яких учень проходить атестацію. Тому оцінки записуються в окремі колонки в шкільній документації.

Крім того, хочу зазначити, що для учнів 11-х класів державна підсумкова атестація проводиться за формою зовнішнього незалежного оцінювання відповідно до нормативних документів Міністерства науки і освіти України. У цьому навчальному році таким чином було визначено два предмети: українську мову, математику (або історію України).

2. А якщо дитина була відсутня під час проведення державної підсумкової атестації з певних причин?

Якщо дитина хворіла та має відповідну довідку, то за рішенням педагогічної ради та на виконання наказу керівника закладу, їй надається право пройти державну підсумкову атестацію в інші терміни. Це стосується також тих випадків, коли випускники не з’явилися на екзамени з поважних причин та мають відповідні документи (довідки, постанови, рішення тощо).

У окремих випадках можливе проходження державної підсумкової атестації достроково.


Під час «прямої лінії» з начальником відділу освіти районної державної адміністрації І.О.Повойко, яка відбулася 07 лютого в редакції газети «Маяк», жителів міста Богодухова цікавили питання:

1. Яким чином можуть зареєструватися випускники минулих років?
Випускники минулих років, учні (слухачі, студенти) професійно-технічних, вищих навчальних закладів) самостійно або за допомогою пунктів реєстрації формують комплект реєстраційних документів, а саме: реєстраційну картку, копію документа, що посвідчує особу, копію документа про повну загальну середню освіту (або довідку з місця навчання, що підтверджує здобуття в поточному навчальному році повної загальної середньої освіти), інші документи у разі потреби (копію свідоцтва про зміну імені, свідоцтва про шлюб, свідоцтва про розірвання шлюбу – для осіб, у документах яких є розбіжності в персональних даних, копію нотаріально засвідченого перекладу українською мовою документів, наданих для реєстрації (для осіб, які подають документи, оформлені іноземною мовою).
Слід зазначити, що комплект реєстраційних документів надсилають рекомендованим листом у встановлені строки (дата визначається за відтиском штемпеля відправлення на поштовому конверті) до Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти.

2. Де можна дізнатися про пункти реєстрації та графік їх роботи для проходження ЗНО – 2017 року?
Перелік пунктів реєстрації та графік їх роботи буде розміщено на сайтах Українського центру оцінювання якості освіти та Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти.

3. Чи може учасник зовнішнього незалежного оцінювання внести зміни до реєстраційних даних?
Так, звичайно, учасник зовнішнього незалежного оцінювання може внести зміни до реєстраційних даних, здійснивши перереєстрацію (до 31.03.2017) та надіслати до Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти новий комплект реєстраційних документів та отриманий раніше Сертифікат, що анулюється.


Під час «прямої лінії», яка відбулася 20 квітня, до начальника відділу освіти районної державної адміністрації Ірини Олександрівни Повойко звернулися громадяни району з такими питаннями:
1. В які терміни буде проходити основна сесія ЗНО?
Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання триватиме з 22 травня до 13 червня. Тестування з математики відбудеться 22 травня, української мови і літератури– 24 травня, німецької мови – 29 травня, англійської мови – 01 червня, біології –04 червня, історії України – 06 червня, географії – 08 червня, фізики – 11 червня, хімії –13 червня.
Інформація про результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання з усіх навчальних предметів буде розміщена на інформаційних сторінках учасників тестування до 21 червня 2018 року.
2. Чи будуть забезпечені учасники зовнішнього незалежного оцінювання підвезенням до пунктів проведення тестування?
З метою безпечного підвезення випускників 11-х класів та своєчасного їх прибуття до місць проходження зовнішнього незалежного оцінювання відділом освіти районної
державної адміністрації до 10 травня будуть розробленні графіки підвезення до пунктів тестування з восьми дисциплін: українська мова і література, математика, історія України, англійська мова, географія, біологія, хімія та фізика, видані відповідні накази.Підвезення здійснюватиметься автотранспортом відділу освіти районної державної
адміністрації та закладів загальної середньої освіти району.

 

05 липня відбулася «пряма лінія»  «Про завдання Богодухiвського iнклюзивно-ресурсного центру та органiзацiю проведення комплексноi оцiнки дiтей»  з начальником вiддiлу освiти районної  державноi адмiнiстрацii Повойко Iриною Олександрiвною.

Тих, хто зателефонував  цікавили наступні питання:

1) З якою метою створений інклюзивно-ресурсний центр?

Метою створення інклюзивно-ресурсного центру є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі – комплексна оцінка), надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження.

2) Що таке комплексна оцінка та як вона проводиться?

Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить психолог центру, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:

  • документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
  • свідоцтва про народження дитини;
  • індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
  • форми первинної облікової документації № 112/0“Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби – довідки від психіатра.

Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі – заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.

У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

  • психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу;
  • зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
  • документи щодо додаткових обстежень дитини.

У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до центру подаються:

  • попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
  • висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

Центр може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини.

Комплексна оцінка проводиться фахівцями центру індивідуально за такими напрямами:

* оцінку когнітивної сфери дитини проводить практичний психолог ( визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага) ;

* оцінку емоційно-вольової сфери дитини проводить практичний психолог (виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин);

* оцінку фізичного розвитку дитини проводить вчитель лікувальної фізкультури (визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо);

* оцінку мовленнєвого розвитку дитини проводить вчитель-логопед (визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури);

*  оцінку навчальної діяльності дитини проводить вчитель-дефектолог.

Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.