Виховання сучасних дітей, турбота про них, забезпечення їхніх прав в усіх цивілізованих країнах світу розглядається як стратегічний загальнонаціональний пріоритет. За таких обставин базовими векторами консолідації зусиль різних органів державної влади та громадськості цілком слушно вважати безпеку й благополуччя дитини. Захист дітей та молоді від негативних впливів є одним із напрямів діяльності закладів освіти. Для попередження та вирішення цієї проблеми необхідна комплексна співпраця на всіх рівнях. Працівниками методичного кабінету при відділі освіти районної державної адміністрації упродовж 2019 року сплановано методичну роботу з протидії шкільного цькування за двома напрямками: управлінський – методичний супровід керівників закладів освіти щодо підтримки безпечного освітнього середовища та просвітницький – заходи для педагогів, учнів та батьківської громадськості за запитами.
11 березня, у рамках методичних заходів, на базі КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ «БОГОДУХІВСЬКИЙ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» відбувся практичний семінар «Професійна позиція педагога в гуманістичній виховній системі школи» для заступників директорів з виховної роботи та класних керівників закладів загальної середньої освіти району.
У теоретичній частині семінару перед педагогами виступили керівник Богодухівського місцевого центру з надання безоплатної правової допомоги Дмитро Перепелиця та начальник відділу просвітництва Михайло Коноз. Було опрацьовано питання нормативно-правового супроводу протидії шкільного булінгу. Учасники мали можливість покроково проаналізувати Закон України 18.12.2018 №2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» та отримати роз’яснення ключових питань надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особі, яка постраждала від булінгу, стала його свідком або вчинила булінг.
Керівник районного методичного об’єднання класних керівників Лариса Клеба деталізувала увагу на Листі МОН України 29.01.2019 №1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти, педагогічних працівників щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», спроектувала чіткий алгоритм роботи керівника закладу стосовно розроблення правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти, планування заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти, контролю, розгляду, порядку реагування на доведені випадки булінгу в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу.
У практичній частині учасники семінару обговорили шляхи профілактики підліткової агресії, розробили покрокові рекомендації щодо запобігання конфліктів у класному колективі.