У МОН розповіли, як обліковувати та оплачувати дистанційні уроки

При організації дистанційного навчання за вчителями зберігаються доплати за перевірку навчальних робіт учнів, надбавки за складність і напруженість у роботі та  інші доплати і надбавки передбачені законодавством.

Про це йдеться у роз’ясненні Міністерства освіти щодо застосування норм нового Положення про дистанційну форму здобуття повної середньої освіти в частині обліку навчальних занять та оплата праці вчителів.

У відомстві повідомляють, що при здійсненні дистанційного навчання вчителям необхідно зазначати у класному журналі режим проведення (синхронний, асинхронний) конкретного навчального заняття.

Відмітка про відсутність учня може робитися лише під час навчального заняття в синхронному режимі. Проведення всіх навчальних занять незалежно від режиму проведення датується відповідно до календарно-тематичного планування.

Також у Міністерстві освіти зазначають, що наразі законодавством не визначено особливостей оплати праці педагогічних працівників, які організовують дистанційне навчання.

«Водночас при організації дистанційного навчання зберігаються доплати за перевірку навчальних робіт учнів, роботу в інклюзивних класах (групах), надбавки за складність, напруженість у роботі, за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт, інші доплати і надбавки відповідно до законодавства», – наголошують у МОН.

Окрім того, з метою дотримання прав педагогічних працівників дистанційне навчання має організовуватися в межах їхнього робочого часу, з урахуванням режиму роботи закладу освіти.

Також Міністерство освіти при розробці нового Положення про дистанційну форму здобуття освіти врахувало застереження Міністерства фінансів щодо справедливої професійної діяльності вчителів під час дистанційного навчання, коли частина педагогічних працівників діяла в умовах значного навантаження, а інша частина — за наявної можливості не використовувала технології дистанційного навчання.

У зв’язку з тим, Міністерство освіти наголошує, що організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію суб’єктів дистанційного навчання. Не менше 30 % навчального часу, передбаченого освітньою програмою закладу освіти, має бути організовано в синхронному режимі.

Окрім того, заклад освіти має забезпечити регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм підтримки в освітньому процесі.

Педагогічні працівники, які організовують дистанційне навчання, мають підвищувати свою кваліфікацію щодо використання цифрових технологій в освітньому процесі.

Водночас обов’язкової наявності у педагогічних працівників документів про підвищення кваліфікації шляхом формальної освіти Положенням не передбачається. Визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо використання інформаційно-комунікативних (цифрових) технологій в освітньому процесі шляхом формальної та неформальної освіти належить до повноважень педагогічної ради школи.

Заклади освіти, які організовують дистанційне навчання, мають забезпечити механізм моніторингу та контролю якості дистанційного навчання.

«Такий механізм може включати відстеження регулярності синхронної взаємодії, формування в учнів навичок самоконтролю, способи забезпечення академічної доброчесності в умовах віддаленості учасників дистанційного навчання, різні методи вивчення думки учасників освітнього процесу щодо недоліків і труднощів у навчанні, визначення потреби у навчанні педагогічних працівників та організація відповідного навчання (у тому числі взаємонавчання педагогічних працівників одного закладу освіти) тощо», – йдеться в рекомендаціях Міністерства освіти і науки.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

fourteen − ten =