Міністерство освіти і науки та Державна служба якості освіти розробили методичні рекомендації, як розбудувати внутрішню систему якості освіти у школах.
Їх опублікували на сайті МОН.
Відповідно до рекомендацій, школа має мати:
- стратегію забезпечення якості освіти;
- необхідні ресурси для організації навчання, інклюзивного освітнього середовища;
- прозору систему оцінювання учнів, педагогічних працівників і директора;
- механізми забезпечення академічної доброчесності;
- сучасну інформаційну систему управління школою.
Зокрема, закладам радять проводити самооцінювання та вимірювати якість освіти. Для цього школа може розробити свої критерії та індикатори або скористатися системою оцінювання, що застосовується під час інституційного аудиту.
Можуть використовуватися різні методи збору інформації для аналізу та оцінювання:
- анкетування або індивідуальне інтерв’ю з учнями, батьками та вчителями;
- дослідження у фокус-групах;
- спостереження за уроком та освітнім середовищем;
- внутрішні моніторинги тощо.
Результати самооцінювання варто обговорити з учнями, батьками та вчителями. До обговорення можна залучити експертів у сфері шкільної освіти й орган управління освіти (наприклад, у разі потреби покращити матеріальну базу школи, додатково виділити кошти на навчання вчителів). Результати самооцінювання слід оприлюднити.
Ознайомитися з рекомендаціями повністю можна в документі нижче: