Рік роботи КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ «БОГОДУХІВСЬКИЙ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»

 

У травні 2018 року  розпочала свою роботу КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «БОГОДУХІВСЬКИЙ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР», метою діяльності якої є  забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти.

Гаслом діяльності  Центру  є висловлювання видатного психолога Льва Виготського: «Особливі діти – перш за все діти, а потім вже особливі». Тому, перед фахівцями центру стоять питання визначення сильних сторін розвитку, особливостей, потенційних можливостей дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років.

Під час відкриття Центру голова обласної державної адміністрації  Юлія Світлична та голова районної державної адміністрації Володимир  Шаров запевнили у всебічному сприянні в його діяльності. На ремонт та оснащення ІРЦ з  державного бюджету було виділено 191 тис. гривень, а з районного бюджету понад 1,5 млн. гривень. На сьогодні матеріально-технічна база  Центру значно покращилася, придбано телевізор, планшети, вертикалізатори, парту для дітей з ДЦП, м’які безкаркасні меблі, масажний стіл, настільні лампи, велотренажер, дидактичні матеріали для корекційно-розвиткових занять: бізіборди, конструктори LEGO, настільну пісочницю, різні розвивальні ігри.

Діяльність КУ «БОГОДУХІВСЬКИЙ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» спрямована на визначення освітнього маршруту й реалізацію права дітей навчатися за місцем проживання в інклюзивних класах, групах. Висновки фахівців є підставою для організації інклюзивного  навчання в  закладах дошкільної та загальної середньої освіти району.

Спеціалісти даної установи постійно проводять комплексну оцінку, визначають особливі освітні потреби дитини, розробляють рекомендації щодо програми навчання для створення комфортного освітнього середовища, успішної соціалізації дітей. Також, практичні психологи, вчитель – логопед та вчитель – реабілітолог  надають адресну психолого-педагогічну допомогу дітям, проводять реабілітаційні заходи, спрямовані на корекцію пізнавальних процесів, емоційно-вольової сфери, довільної саморегуляції, розвиток комунікативних навичок спілкування дітей з особливими освітніми потребами.

Впроводж 2018/2019 навчального року за консультативною допомогою до спеціалістів Центру звернулося близько 180 сімей в яких виховуються діти з особливими освітніми потребами. Комплексну оцінку психофізичного  розвитку пройшли 68 дітей, з них 27 дітей дошкільного віку та 41 дитина шкільного віку. За результатами цієї оцінки 35 дітей отримують логопедичну допомогу, 40 дітей відвідують корекційні заняття у практичного психолога, 23 дитини займаються у вчителя – реабілітолога. Наразі в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти навчаються 11 учнів з різними нозологіями та 7 дітей перебувають в закладах дошкільної освіти. Батьки кожної дитини постійно отримують консультативну допомогу щодо проблем пов’язаних з порушеннями поведінки, розвитку, уваги, слуху, зору, дітей з затримкою психічного розвитку та з розладами зі спектру аутизму.

Фахівці Центру підвищують свою професійну кваліфікацію. На даний час педагогічні працівники отримали сертифікати:

  • «Орієнтація на потреби учня в умовах інклюзивної освіти» (за Концепцією НУШ);
  • «Підтримка застосування принципів інклюзивної освіти в рамках концепції «Нової української школи»;
  • «Для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів»;
  • «Забезпечення особливих освітніх потреб дитини в умовах модернізації навчального середовища», практично-науковий семінар;
  • «Організаційні питання діяльності новостворених інклюзивно-ресурсних центрів», спецкурс для директорів ІРЦ;
  • «Інтенсив для  користувачів  з методиками WISC-IV, LEITER-3,  Conners-3, PEP-3 та CASD».

Отриманні знання дозволяють знаходити об’єктивні фактори розвитку дитини, які впливають на її успішність у навчанні, визначити сильні та слабкі сторони у розвитку дитини, спрямувати освітній процес таким чином, щоб кожна дитина змогла максимально реалізувати свої здібності, забезпечити наступність у розвитку при зміні різних рівнів закладів освіти, збудувати стратегію підготовки дитини до вступу до вищих закладів освіти, досягти взаєморозуміння між батьками та дітьми.

На сьогодні фахівці установи продовжують удосконалювати роботу з трьох основних напрямів:

–       для дітей з  особливими освітніми потребами, проведення виставки творчих робіт «Повір у себе», з метою розвитку творчих здібностей, розширення можливості для самореалізації, а також привернення уваги громадськості до інклюзивної освіти;

–       для батьків, пролонговані тренінги «В сім’ї особлива дитина» (відповідно нозологій), що мають на меті зниження психологічного напруження у батьків, залучення їх до активної участі у шкільному житті дітей, вироблення навичок адекватної допомоги у навчанні своїм дітям; розроблення дайджестів для батьків з нагальних питань; участь батьків у роботі в команді з розроблення індивідуальної програми розвитку;

–        для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти та закладів дошкільної освіти, в яких навчаються діти з особливими освітніми  потребами проведення круглого стілу «Психологічний супровід та соціальний патронаж дітей з ООП», семінару – тренінгу «Комплексна психолого – педагогічна оцінка розвитку дитини з ООП: професійний підхід», школи професійної майстерності «Асистент вчителя як провідник змін в умова упровадження Нової української школи», тренінгу «Профілактика та подолання синдрому емоційного вигорання».

КУ «БОГОДУХІВСЬКИЙ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР», постійно співпрацює з районним методичним кабінетом, Харківським обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти, з метою забезпечення методичного та аналітичного  забезпечення діяльності ІРЦ та підвищення кваліфікації педагогічних працівників установи.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

3 + sixteen =